xalvat@yahoo.com        m.ilbeigi@yahoo.fr          

                                                                                                                              

                       

بلاهت ! فقرِ « آزاديخواهان ِ» پول جمع کن !


 … و اينان ، که گوئيا ، پراکنده گان « آزادي » ( ! ) که حتي در يک « عمل ِ » بسيار بسيارانساني  ( ! ) ، فراموش نمي کنند که «حقوق ِ بشرانه » ( ! ) پول به جيب بزنند ! حروفِ « حقوقِ بشرانه ِ » کوچک است و «آگهي ِ حقوق بشرانه ِ (!)» بزرگ ! نگاه کنيد ! به تفسير نياز است ؟


جمعه 20 خرداد 1384

سومين روز از تحصن فعالان سياسي در حمايت از اعتصاب غذاي ناصر زرافشان با حضور چهره هاي فرهنگي و سياسي، ايلنا

* عمويي: حضور زرافشان در زندان حاكي از غيردموكراتيك بودن جامعه ماست

* آقاجري: خواستار آزادي زندانيان سياسي هستم

تهران- خبرگزاري كار ايران

سومين روز از تحصن فعالان سياسي در حمايت از اعتصاب غذاي ناصر زرافشان؛ وكيل پرونده قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي، صبح امروز با حضور اعضاي اتحاد دموكراسي خواهان، كانون نويسندگان ايران، اعضاي دفتر تحكيم وحدت و برخي فعالان سياسي و نيروهاي ملي‌‏مذهبي در مقابل زندان اوين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين مراسم كه از ساعت 10 صبح امروز آغاز شد، فريبرز رئيس‌‏دانا، در سخناني با بيان اينكه ناصر زرافشان به دليل دفاع از قربانيان قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي در زندان بسر مي‌‏برد، گفت: زرافشان شش ماه است كه از ناراحتي كليوي رنج مي‌‏برد و نياز به مرخصي دارد.
وي از كليه كساني كه در اين تحصن‌‏ شركت و همچنين از احزاب، گروه‌‏ها و تشكل‌‏هايي كه در حمايت از ناصر زرافشان اقدام به انتشار بيانيه كردند، تشكر كرد.
محمدعلي عمويي نيز در اين تحصن علت زنداني كردن ناصر زرافشان را دفاع او از حق دانست و گفت: اين وكيل حق طلب براي دفاع از حق و دفاع از خانواده هاي قربانيان قتل هاي زنجيره اي در زندان به سر مي‌‏برد. حضور زرافشان در زندان نشان دهنده اين است كه ما در جامعه‌‏اي غير دموكراتيك به سر مي‌‏بريم.
وي از ضمن انتقاد از عدم طبقه‌‏بندي در زندان‌‏هاي كشور، گفت: در زندان‌‏هاي كشور، زندانيان سياسي دوران محكوميت خود را در كنار زندانيان عادي سپري مي‌‏كنند.
محمد ملكي نيز در اين تحصن از برخي حبس‌‏هاي بدون محاكمه انتقاد كرد و ضمن حمايت از مبارزات و اعتصاب غذاي ناصر زرافشان فرار اكبر گنجي را يك شايعه عنوان كرد.
سيدهاشم آقاجري نيز با حضور در اين تحصن، خواستار آزادي زندانيان سياسي شد و گفت: چقدر به نام خدا، خواهان آزادي زندانيان سياسي بوديم، اما پس از چند سال مشاهده كرديم كه چه بر سر آزادي آمده است.
خواهر يك زنداني سياسي نيز در اين تحصن در سخناني با اشاره به اين كه برادرش 12 سال است كه در زندان به سر مي‌‏برد، مدعي شد در طول اين مدت برادرم به مرخصي نيامده است.

هما زرافشان نيز در اين تحصن از تلاش هاي وكلاي همسرش و كانون مدافعان حقوق بشر و همچنين همدلي همراهي و همبستگي فعالان سياسي و تشكل ها و گروه ها در حمايت از اعتصاب غذاي ناصر زر افشان تشكر كرد و خواستار ادامه تحصن تا آزادي همسرش شد.
در ادامه اين تحصن سيمين بهبهاني، به قرائت قطعه شعري را از اشعارش در حمايت از اعتصاب غذاي ناصر زر افشان پرداخت .
علي اصغر درويشيان نيز در پايان اين تحصن بيانيه پاياني اين تحصن را قرايت و ادامه تحصن در روز‌‏هاي آتي را از سوي كميته متحصنين، اعلام كرد.
در پايان اين تحصن، حاضرين با سردادن شعارهايي همچون؛ "زنداني سياسي آزاد بايد گردد"، "زرافشان, زرافشان حمايت مي‌‏كنيم"، "زرافشان، زرافشان راهت ادامه دارد" و "دموكراسي دموكراسي، انديشه زرافشان" حمايت خود را از اعتصاب غذاي ناصر زرافشان اعلام داشتند.
 

تبليغات خبرنامه گويا

مهاجرت به استراليا
اقامت دائم ار طريق کار و سرمايه گذاري
www.homemigration.com

کرم هاي پوستي لاسين
جوان کننده و شفا بخش پوست شما
www.LaSienne.com

آلبوم عکس اينترنتي
چاپ عکس بررسي دوربين هاي ديجيتال
www.delmarcamera.com

همچنين حاضرين در مراسم جهت دلجويي و همراهي با خانواده اكبر گنجي در منزل اين روزنامه‌‏نگار زنداني حاضر و با خانواده وي ديدار كردند.
در اين ديدار كه هاشمي آقاجري, محمد ملكي, سعيد مدني, علي افشاري, عبدالله مومني و خانواده‌‏هاي مقتولين قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي؛ از جمله محترم دواني از فعالان سياسي و همچنين برخي تشكل‌‏ها و سنديكاهاي كارگري حضور داشتند، حاضرين خواستار حكم آزادي اكبر گنجي شدند.

حقوق‌بشر | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 

در همين زمينه:

20 خرداد »
معاون دادستان تهران: تجمع و تحصن مقابل اوين تخلف است، خبر بازداشت خانواده‌ زرافشان تكذيب مي‌شود، ايسنا
20 خرداد »
براي آزادي زندانيان سياسي به صورت متحد اعتراض کنيم! جمعيت دفاع از جبهه جمهوري و دمکراسي در ايران - بلژيک
19 خرداد »
اتحاد جمهوري خواهان ايران: دکتر ناصر زرافشان بايد فورا آزاد شود
19 خرداد »
آخرين اخبار از تحصن در مقابل اوين: هما زرافشان: شب مي مانيم و فردا هم، درويشيان: از پا نمي نشينيم، خسرو شميراني
19 خرداد »
اطلاعيه خانواده زرافشان و "اتحاد دمکراسي خواهان ايران": تحصن خود را ادامه مي دهيم!
دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24177

فهرست زير سايت هايي هستند که به
'سومين روز از تحصن فعالان سياسي در حمايت از اعتصاب غذاي ناصر زرافشان با حضور چهره هاي فرهنگي و سياسي، ايلنا' لينک داده اند