xalvat@yahoo.com        m.ilbeigi@yahoo.fr          

                                                                                                                              

                       

همه امکانات خود را برای  حمايت از تظاهرات دانشجويان بسيج کنيم

 [ فراخوان زير، امضاء شده توسط چندتن از جداشدگان ِ از " تشکيلات ِ رجوي و بانو " ( اين اصظلاح از منست ونه از آنان ) ، از طريق ِ " ايميل " دريافت کردم .

مي دانيم که در بين جداشدگان ِ مجاهدين ، هماهنگي فکري و نظري وجود ندارد . بيشترِشان جمهوري خواه اند و تعداد ِ کمي شان ،  کم وبيش ، سلطنت خواه يا نزديک به سلطنت خواهان .  تعدادي شان آنچنان از مجاهدين نفرت دارند که براي انتقام گرفتن از آنان ازهيچ عملي ابائي ندارند ـ حتي از همکاري با پليس و سرويس هاي ِ امنيتي غربي ( اين "تهمت "  را من نمي زنم ؛ اين چيزي ست که تعدادي از آنها در نوشته ها ومصاحبه هاي  ِ راديوئي خود به صراحت آورده اند ومن تنها بازگو کننده ام و به قضاوت ننشسته ام ) .

تعدادي از آنها اگر چه فراموشگر ِ تمام ِ زجر وشکنجه هائي که از" رجوي يان " ديده اند ، نمي توانند باشند ، اما کين ونفرت ِ شان از اينان ، کور وکر ِشان نکرده است و برانسانگرائي هاي ِ اوليهء شان هنوز که هنوز است پا مي فشارند و حتي بصراحت گوياي ِ ايند که رجوي يان مجرم هم بايد در دادگاه هاي ذيصلاح محاکمه شوند وبرخوردار از تمام ِ حقوق ِ يک متهم وخواهان انتقام گيري شخصي واعدام و شکنجه و… نيستند وهرگز نمي خواهند بر سر ِ ديگران آن بيآورند که برسر ِ خودشان پيش از اين آمده است .

 من اين جريان ِ آخري را ـ بدون ِ نظرخواهي از خودشان ـ ، " جريان مستقل " ( يعني وابسته به هيچ جاي ِ ) مجاهدين جداشده مي خوانم ومسئوليت بکارگيري اش را به تنهائي بعهده مي گيرم وآنان را مبرا از اين اعلام مي کنم . بهرحال ،  اگر به جايشان بودم نامي انتخاب مي کردم تا ديگر مجبور نباشند که خفت بکارگيري " مجاهدين " را بردوش داشته باشند .

تمام ِ اين تقسيم بندي هائي که کردم ، تنها و تنها از روي ِ خوانده هايم هستند ازروي ِ نوشته هاي ِ شان و نه از روي رابطهء شخصي و تشکيلاتي با آنها که هرگز نه با آنها ونه با هيچ تشکيلاتي ديگر نداشته ام و ، يکبار ِ ديگر ، مسئوليت تمام ِ اين گفته ها را به تنهائي بعهده مي گيرم .   آراد(م.) ايل بيگي ]

********

 [ فراخوان : ]

تظاهرات و اعتراضات دانشجوئي در هفته ها ي اخير و در آستانه 18 تير ماه ،   ظاهرا به دليل خصوصي کردن دانشگاه ها اما در اصل به علت بالا گرفتن  جو اختناق و سرکوب  و بستن مطبوعات  اکثر شهرهاي کوچک و بزرگ ايران را  فرا گرفته واين  نشانه عزم جزم دانشجويان براي بر چيدن بساط جمهوري اسلامي از دامن پاک خاک ايران است.

اين تظاهرات و اعتراضات تا روز 18 تير ماه ادامه خواهد داشت و در روز موعود به خيزش بزرگ مردم ايران براي بدست گرفتن حاکميت خود بر سرنوشتشان منجر خواهد شد.

برخورد خشن و وحشيانه حکومت با تظاهرات مسالمت آميز داشجويان  دست کمي از سرکوب 18 تير 78 دانشجويان  کوي دانشگاه  نداشت. اين برخورد که متعاقب  تهديد رهبر در سرکوب قاطع تظاهرات صورت گرفت  يک بار ديگر براي مردم روشن ساخت که اميد بستن به تغيير و بهبود روش حکومتگران جمهوري اسلامي اميدي واهي و کاذب است و بايد تغييرات بنيادي را در دستور کار قرار داد.

جامعه ايران اکنون در يک فضاي پرالتهاب بسر مي برد، حدود 4 هزار دانشجو زنداني وعده اي ربوده شده اند، اعتصاب غذا در اکثر دانشگاه ها ادامه دارد،  عده اي در اثر هجوم چماقدارن ولايت زخمي و در بيمارستان بستري هستند، بسياري از خانواده ها  نگران فرزندان زنداني  و بيمارشان مي باشند،  اين شرايط در مجموع  تصوير وحشتناکي از فضاي غم گرفته ايران به نمايش گذاشته است.

با اين وجود دانشجويان هنوز به مقاومت خود ادامه مي دهند و نمي گذارند که رژيم تبه کاران بر اوضاع مسلط شود. شرايط داخلي  و تهديد خارجي پس از ختم مسئله عراق حکومت غاصبان را در وضعيت دشواري قرار داده و امسال را مي توان با قطعيت سال پايان حيات پر از ننگ و نکبت جمهوري اسلامي ملايان ناميد.

ما امضا کنندگان متن فوق حمايت و همبستگي خود را از مقاومت دانشجويان و خيزش بزرگ مردم در 18 تير اعلام مي کنيم  و خود را دراين کار زار در کنار مردم ايران احساس مي کنيم.

براي بزرگداشت روز 18 تير روز قيام دانشجو همه بپا خيزيم و در کشورهاي محل اقامت خود صداي اعتراض خود را هر چه رساتر به گوش جهانيان برسانيم و خواستار ازادي زندانيان در بند بشويم.

محمد توفيق اسدي

محمد رضا اسکندري

طاهره خرمي

غلامحسين شيرعلي

هادي شمس حائري

اصغر کامياب

منتشر شده های ِ ساليانِ پيش