xalvat@yahoo.com        m.ilbeigi@yahoo.fr          

                                                                                                                              

                       

جانا ، آقاي ِ اسکندري ، چه خوشانه گفتيد !

 

وقتي که نوشته هاي ِ اخير ِ خانم افشاري و آقاي ِ خوشحال را خواندم ، با خودم گفتم که اي دل ِ غافل ، " مجاهدين ِ جداشده " ، عليرغم انتقاداتشان به " فرقهء رجوي " ، دارند به نوعي همان مي کنند که " آنان " ! وبا خودم گقتم که اينان هم ، چنانچون " رجويان " ، از خراب سازانند و نه از سازنده گان . يعني تمام ِ سعي ِشان از بين بردن ِ بگفتهء خود " رژيم خميني " بود وجانشين شدنشان و نه براي ساختن وسازندگي ايران . و چون نتوانستند خراب کنند ، امروزه دارند " چهار نعله " بسوي ِ گذشتهء " پرافتخار " برميگردند – همچون " شريعتي " که بلزگشتي جانانه مي خواست بکند به گذشته ؛ و نتيجه اش از 24 سال پيش مي بينيم . تا خواندم اينهارا از شما ( امروز ) :

طيف ديگر از ايرانيان، جداشدگان از فرقه رجوي ميباشند. اکثريت قريب به اتفاق اين افراد اگر چه از رژيم جمهوري اسلامي  و رژيم صدام ضربه هاي سنگيني خورده اند ولي سعي نموده اند که واقع بينانه با اين مشکل جهاني برخورد کنند.

اما  بعضي از اين جداشدگان با نوشتن مقالات، جنگ آمريکا را عليه عراق تاييد ميکنند. يکي از اين دوستان تا آنجا پيش رفته است که حرکت عظيم ميليوني مردم جهان را بي اصالت و تظاهرات کنندگان را مشتي مردم بيکار نام ميبرد.او ميگويد که صلح طلبان جهان بدون آگاهي و درک درست از مسائل جهاني عليه جنگ ميباشند.اين آقاي گرامي در يکي از نوشته هايش مشکل اصلي جهان را صدام حسين ميداند. او فکر ميکند که جهان بدون صدام مدينه فاضله خواهد شد. در آخرين مقاله اش تا آنجا پيش ميرود که حتي معتقد است اگر آمريکا  نتوانسته است در مدت کوتاهي عراق را تصرف نمايد به اين خاطر بوده است که بمب کمي بر بغداد ريخته است. 

چيزي که بايد به اين دوست گرامي و سايرين که موافق جنگ امريکا عليه عراق هستند گفت اين است که حساب رجوي و فرقه اش، صدام حسين و رژيمش از مردم عراق جدا ست.

اگر شما با رجوي مخالفتي داريد نبايد اين مخالفت  به قيمت قرباني کردن عده اي بيگناه باشد. رجوي براي رسيدن به قدرت و کنار زدن رقيب حاضر است در کنار امريکا به خاک ايران حمله کند و شما براي از دور خارج کردن رجوي از طرح و عمليات امريکا در خاک عراق حمايت ميکنيد. اين عمل شما همان عملکردي است که رجوي تا بحال پيشه خود کرده است.

و دانستم که بين " جداشده گان " ، هنوز هستند کساني که برانسانها باور دارند و ، عليرغم تمام ِ زجر و شکنجه هائي که ار دو رژيم داخلي و خارجي ( اسلامي خميني و دارودسته و اسلامي رجوي و دارو دسته ) کشيده اند ، مي خواهند نقشي – هرچند کوچک - ، در سازندگي جهان داشته باشند و پايبندند بر آرمانهاي ِ اوليه ِشان ( بي رنگ و بوي ِ ديني )  . هرچندکه اگر به بيراهه هاي بسيار – خواهي يا نخواهي - ، کشيده شده بودند . و براي انتقام گيري از مجاهدين و اسلام ، به انتقام گيري از مردم جهان برنخواهند خواست . دست مريزاد !

دوشنبه 18 فروردين 1382  مطابق با 7 آوريل 2003

http://www.iraneayandeh.org/M.244.htm   

جنگ طلبي امريکا و مواضع سازمان مجاهدين خلق ايران وجداشدگان از فرقه رجوي

(محمد رضا اسکندري)